NATAŠA BERK - Cirklink

Performance, 2019

Natasa Berk

Helikopterpatrouillen sind Teil der Bewachungstategien von Landesgrenzen. Ausgestattet mit hochmoderner Technik, wie Wärmekameras, sind sie eine der effizientesten Beobachtungswaffen. Die slowenische Künstlerin Nataša Berk funktionierte für ihre Performance einen Helikopter um und richtete ein temporäres Tattoo-Studio ein. Während ein Hubschrauber 40 Minuten über Slowenien und Österreich an der Grenze in der Südoststeiermark kreiste, stach sie einem auserwählten Happening Besucher ein Tattoo.

Als Motiv wählte sie einen Kreis, der mit seiner Umgrenzung das Vereinte symbolisiert und gleichzeitig auch ausschließt, weil er neue Grenzen schafft. Durch die nicht kalkulierbaren Bewegungen beim Fliegen entstand eine extrem verwackelte Linie, die auch als Metapher für die, ohne Rücksicht auf das Leben und die Realität der Menschen, harte Grenzziehung vor 100 Jahren entlang der begradigten Mur dienen könnte.


Performans, 2019

Helikoptersko patruljiranje je del učinkovitega nadzora državnih mej. Z moderno tehnološko opremo, kot na primer toplotnimi kamerami, so helikopterji med najučinkovitejšimi stražarji. Slovenska umetnica Nataša Berk je za svoj performans preuredila helikopter v začasni salon za tetoviranje. Medtem ko je helikopter 40 minut krožil nad slovensko-avstrijsko mejo na področju jugovzhodne avstrijske Štajerske, je na dogodku izbranega obiskovalca tetovirala.

Za motiv je izbrala krog, saj simbolično zajema združeno, a s svojo mejo hkrati izključuje. Zaradi nepredvidenih premikov med letenjem tudi linija kroga ne poteka pravilno, kar je lahko metafora za tiste, ki so brez obzira na življenja in resničnost ljudi pred 100 leti zarisali trdno mejo ob izravnani Muri.